torstai 2. toukokuuta 2013

Taas ompi lapsosia tullu! :)

Navetalle onki ilmestyny oikeen urakalla vasikoita viimesen kuukauen aikana, huhhuh. En enää itekkää pysy laskuisa mukana, nytki piti tarkistaa ammu&elmeristä etten rupia valehtelemaa :D Eli tälle vuodelle on nyt syntyny 7 lehmistä ja 3 sonnia, ihan mukava lehmisprosentti kieltämättä!

Uusimpana navettaan on ilmestyny ihmeteltäväksi koko tilan ensimmäinen punainen holstein. Siis. HOLSTEIN. Tyttö sai nimekseen Kepponen, oli nimittäin melekone yllätys tuo väri :D Kyllähän mulla oli tavotteena se punanen väri saaja geeneihin, mutta en mä nyt arvannu et Emmulla ois ollu punavärigeeni, on se kuitenki meijän karjan puhtaimpia holstikkeja jo. Vaan eipä tuo mitään haittaa, upian näkönen on meinaan! Jotaki vikaa vaan pienesä ku ei syö. Väkipakolla juotettu maitoa ja siltikään ei näytä olo paranevan :( Toivotaan parasta. Suku on pienokaisella VH Aks RC x Ödegård x Huitin Naksos

Muista vasikoista onki sitte vaa vähä tietojen päivittelyä. Kristalista tuliki loppupeleisä Kielo, oikeestaan tuo nimi sopiiki sille paremmin. Ja sitte se uutinen mistä mä oon aivan happyhappyhappy :)) Kirppu ei joudukkaan välitykseen vaa menee tutuille tilasonniksi. Meiltä meni viime vuonnakin Limbolainen sonnipoika Jehu samaan paikkaan. Kyllä mua oiski harmittanu jos ois mun silmään oikea aarre joutunu pihvilihaksi kasvamaan. Emänsä on kolme kertaa poikinut Summerboylainen, lypsää aivan mahtavia määriä ja silti on edelleen in perfect shape. Utarerakenne varsinki aivan mahtava! Toivottavasti Kirpun vasikoista tulee yhtä hyviä kuin emänsä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti